Mariborski odbor SDS je danes opozoril, da je občina cono 30 v Kamnici najbrž uvedla v nasprotju z zakonom o cestah. "To pomeni, da so policija in vsi, ki so tam izvajali ukrepe, ljudi neupravičeno in nezakonito kaznovali," je na današnji novinarski konferenci povedal član mariborske SDS Franc Kangler.
Mariborska SDS je danes opomnila na še vedno neupoštevano odločitev zbora krajanov za ukinitev cone 30 v Kamnici, ki jo je podprl tudi mestni svet. Ob tem v stranki opozarjajo, da bi po spremembi zakona o cestah moral o uvedbi takšnih območij odločati mestni svet, kar po njihovem nakazuje, da je cona 30 v Kamnici nezakonita.
"To pomeni, da so policija in vsi, ki so tam izvajali ukrepe, ljudi neupravičeno in nezakonito kaznovali," je na današnji novinarski konferenci povedal član mariborske SDS Franc Kangler.
Pričakuje, da odgovorni za to odgovarjajo, ljudem, ki so dobili kazni za prekoračitev hitrosti do 50 kilometrov na uro, kolikor je bila omejitev hitrosti vožnje pred uvedbo cone 30 v Kamnici, pa se povrne plačane kazni.
Vodja svetniške skupine SDS v mestnem svetu Milan Mikl je pojasnil, da sprememba zakona o cestah, ki je bila sprejeta na začetku oktobra 2022, predvideva, da je treba tovrstne prometne ureditve sprejemati s splošnim aktom občine, kar med drugim pomeni, da jih mora potrditi mestni svet.
Cona v Kamnici je bila uvedena po tej spremembi, zaenkrat pa v SDS še nimajo podatkov, če to velja še za kakšno območje omejene hitrosti v Mestni občini Maribor.
Predsednik krajevne skupnosti Kamnica Simon Hauptman je "zgrožen, da se občina kljub vsem naporom v dveh letih in pol požvižga na sklepe najprej sveta krajevne skupnosti, potem zbora krajanov in nato še mestnega sveta".
"Vsi termini, ki so bili določeni, so že zdavnaj zapadli, spremenilo pa se ni nič," je dejal.
Pojasnil je, da so prejšnji teden sicer imeli sestanek s predstavniki občine, a ni napredka. Nasprotno, dobili so informacijo, da bo namesto cone 30 na spornem območju uvedeno območje z omejeno hitrostjo na 30 kilometrov na uro, kar ne odraža zahtev krajank in krajanov, ki želijo vrnitev v omejitev 50 kilometrov na uro, saj menijo, da je omejitev na 30 kilometrov na uro neživljenjska.
"Če res nimamo drugih tem"
Župan Saša Arsenovič je danes na novinarsko vprašanje o navedbah SDS vztrajal, da ni mogoče zviševati omejitve hitrosti. "Če res nimamo drugih tem, s katerimi bi se ukvarjali, kot da bi po treh letih povišali hitrost na nekem območju, je absurd," je dejal.
Glede očitkov o nezakonitosti cone 30 pa je povedal, da "verjame v dobro delo strokovnih služb, da delajo zakonito".
V SDS so danes opozorili tudi na neuslišane pritožbe prebivalcev mestne četrti Tezno glede novega poteka avtobusne linije G1. "Na mestnem svetu smo že dolgo priča arogantnemu vedenju župana in mestne uprave. Treba pa je ustvarjati dialog in z dialogom reševati probleme," je dejal Kangler in pozval k ugoditvi zahtev občank in občanov.
Župan je v odgovor ponovil, da so spremembo sistema linij avtobusnega prometa, ki je stopila v veljavo konec januarja, zasnovali tudi na osnovi predlogov javnosti, kasneje pa uvedli še nekaj prilagoditev. "Vesel sem, da se povečuje število uporabnikov javnega potniškega prometa, kar kaže, da smo naredili dobro potezo, a vsem željam ne moremo ugoditi," je dejal.
Direktor avtobusnega podjetja Marprom Ranko Šmigoc je prav tako zatrdil, da poslušajo javnost, a vsem ne morejo ugoditi. "Mislim, da smo zadostili glavnini," meni. Pojasnil je, da gradijo novi postajališči na Titovi cesti, s čimer bodo imeli potniki na liniji 1 enako dolgo pot do kliničnega centra kot pred uvedbo novih linij. Znotraj UKC Maribor naj bi kmalu začelo voziti tudi brezplačno vozilo Maister.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje